Przejdź do głównej zawartości

Świat pod powierzchnią 🌱🌺🐟🐛 (WYKŁAD 9 - 24.04.23)

Źródło: visit.olsztyn.eu

Witajcie 😇,

ostatnio na wykładzie byliśmy w terenie 🌳. Spacer po parku, wyjaśnienie użyteczności różnych przedmiotów, a następnie własne próba wynalezienia wodzie różnych osobników 😁. 

Źródło: Fotografia własna
Jak już wiecie, z poprzedniego wpisu, można użyć wiele rzeczy w nieoczekiwany sposób 😌. Przykładem, o którym jeszcze nie wspominałam, a będzie dzisiejszą bazą do tematu, jest sitko kuchenne 🍴. Niekoniecznie jednak musi być to sitko kuchenne, ale ważne żeby to było sitko 😉.

Źródło: Fotografia własna
Za jego pomocą wyławialiśmy na zajęciach z wody, konkretnie Jeziora Kortowskiego, istoty, które się tam znajdują 🐠. 
Źródło: Fotografia własna

Potem wyłowione osobniki  umieszczało się do specjalnych pojemników z lupą i wodą. Następnie umieszczało je się w przeźroczystych pojemnikach, na białym tle, aby obserwacje były zdecydowanie lepsze i bardziej widoczne 🔍.

Atrakcja niesamowita. Emocje radości i szczęścia zdecydowanie temu towarzyszą 😁😀. Po zajęciach czułam niedosyt, że trwało to tak krótko 😟, samo poszukiwanie jest niezwykle ekscytujące, a zidentyfikowanie tego co się znajdzie i zaczerpnięcie wiedzy na ten temat jest wręcz przyjemnością 😍, a nie koniecznością 😈. 

Przedstawię Wam kilka okazów, które na zajęciach udało się zobaczyć.

Źródło: Fotografia własna

Źródło: Fotografia własna
Tego osobnika już pewnie na wcześniejszym zdjęciu zauważyliście. Ma przepiękny czerwony kolor, ale może być również zielony i jest nazywany wodopójką, wstyd się przyznać, ale na początku przekręciłam nazwę i myślałam, że to wodoplujka 😂. Na szczęście nie zorientowałam się zbyt późno 😅. Jest to kleszcz wodny, teraz mówię już na serio 😁. Jeśli chcecie poobserwować jak zachowuje się w wodzie, to zapraszam do filmu.

Kolej na drapieżną larwę ważki. Ruchy ma niesamowite, ciężko było to uchwycić, ale jednak się udało. Larwy żyją w wodzie, a osobniki dorosłe przebywają w pobliżu zbiorników z wodą. 

Źródło: Fotografia własna
A oto jej kocie ruchy 😂.


Ochotki natomiast są przynętą dla ryb. Nawet nie miałam o tym pojęcia 😅. 

Niestety byłam tak pochłonięta wyglądem i sposobem poruszania się tych wszystkich gości, że kompletnie zapomniałam o pozostałych nazwach, o których Pan Profesor wspomniał. Jednak może to być świetna okazja. Zamieszczę tutaj zdjęcia, a Was proszę o rozpoznanie 😊.

Źródło: Fotografia własna

Źródło: Fotografia własna

Źródło: Fotografia własna
Oprócz tego były też krótkie przerwy na podziwianie roślinności 😇. 

Źródło: Fotografia własna

Źródło: Fotografia własna
Po dzisiejszych zajęciach:

  • potrafię rozpoznać larwę ważki, wodopójkę i ochotkę,
  • miałam okazję poobserwować również wiele innych osobników,
  • z chęcią wybrałabym się na takie zajęcia jeszcze raz.
Kolejny wpis, po kolejnym wykładzie, tymczasem się żegnam i życzę przyjemnie spędzonej Majówki 😉.
Do zobaczenia! 😎
Ania od nauczania 📒



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wzloty i upadki - drobiazgowa refleksja 💣💥🔥💖

Źródło: fotografia własna Witajcie 👀,  dzisiaj trochę bardziej refleksyjnie niż dotychczas 😊. Zawsze zastanawiało mnie, dlaczego Pan Profesor, na wykładzie, opowiadał o różnych, dziwnych zestawieniach typu: sok z tulipanów czy zupa z pokrzywy. Jakiś czas temu znalazłam na to odpowiedź, ale uwierzycie, że zastanawiałam się nad tym od samego początku, a odpowiedź znalazłam na końcu? 😆. Dzięki temu, że jest to nietypowe i oryginalne lepiej się zapamiętuje. Często, wiedza z wykładów, po nauce, szybko ulega zapomnieniu. Jednak, takie powiązania pamiętam do dzisiaj 😅. Jestem żywym dowodem na to, że im uczenie się jest bardziej dziwne, tym bardziej skuteczne 😎.  Gdy, jeszcze niedawno uczyłam się do egzaminu z innego przedmiotu, zdecydowanie lepiej działała na mnie nauka na zewnątrz. Starałam się unikać przebywania tylko w jednym miejscu. Najczęściej wybierałam różne miejsca na łonie natury, czy nawet w pomieszczeniu, podczas przebywania z innymi. Było parę takich sytuacji, w których osob

Tajemnice Ziemi 🔮 i magiczny świat 🎭 (WYKŁAD 2 - 27.02.23)

Dzisiaj jak wspomniałam trochę o fizyce i astronomii 🌟. Na zajęciach P rofesor opowiedział o zjawiskach dotyczących Ziemi i pór roku. Pokazał też eksperymenty warte uwagi i coś jeszcze, ale niespodziankę zostawię na koniec 😀. Źródło: Pinterest Czy Ziemia jest kulista?  🌍 Czy można by było w jakiś sposób zauważyć podczas zaćmienia księżyca, że jest kulista? Może tak, może nie , należałoby trochę poeksperymentować . W jaki sposób? Wystarczy :   piłka plażowa,   latarka, nawet z telefonu ,   talerz .   Wystarczy popatrzeć na cienie tych przedmiotów.    

Podstępne ślicznotki (WYKŁAD 5 - 20.03.23) 🦋🦋

 Witam Was moi Drodzy 😁,  dzisiaj przybliżę temat pięknych, lecz niepozornych owadów. Jak myślicie o kogo może chodzić? Myślę, że się tego nie spodziewaliście, ponieważ chodzi mi o motyle. Nie będę pisać o wszystkich gatunkach czy rodzajach, bo zabrakłoby mi życia 😂😂. Motyle odlatują do ciepłych krajów. Zostają w Europie Południowej 🌍, tam składają jaja. Właśnie to potomstwo, wraca do nas kolejną wiosną.  Niektóre z nich podejmują ryzyko pozostania na zimę ❄, ponieważ, jak wiadomo, zimy są coraz cieplejsze 🌤. Jednak, aby przeżyć zimę muszą się odpowiednio przygotować, czyli magazynować tłuszcz oraz przystosować ciało do niskiej temperatury.  Źródło: Pinterest Fruczak gołąbek , czyli polski koliber 🐦 Dlaczego koliber? Z powodu wyglądu? A może, dlatego, że spija nektar i fruwa dokładnie jak koliber? Co wydaję się bardziej prawdopodobne? 💭 Źródło: dziendobry.tvn.pl Jest on motylem nocnym 🌃, jednakże można go spotkać również w ciągu dnia.  Zwierzchnica trupia główka 💀 Wygląda jak