Blog z inspiracją i pomysłami na przeprowadzanie zajęć z dziećmi
Szukaj na tym blogu
Świat pod powierzchnią 🌱🌺🐟🐛 (WYKŁAD 9 - 24.04.23)
Źródło: visit.olsztyn.eu
Witajcie 😇,
ostatnio na wykładzie byliśmy w terenie 🌳. Spacer po parku, wyjaśnienie użyteczności różnych przedmiotów, a następnie własne próba wynalezienia wodzie różnych osobników 😁.
Źródło: Fotografia własna
Jak już wiecie, z poprzedniego wpisu, można użyć wiele rzeczy w nieoczekiwany sposób 😌. Przykładem, o którym jeszcze nie wspominałam, a będzie dzisiejszą bazą do tematu, jest sitko kuchenne 🍴. Niekoniecznie jednak musi być to sitko kuchenne, ale ważne żeby to było sitko 😉.
Źródło: Fotografia własna
Za jego pomocą wyławialiśmy na zajęciach z wody, konkretnie Jeziora Kortowskiego, istoty, które się tam znajdują 🐠.
Źródło: Fotografia własna
Potem wyłowione osobniki umieszczało się do specjalnych pojemników z lupą i wodą. Następnie umieszczało je się w przeźroczystych pojemnikach, na białym tle, aby obserwacje były zdecydowanie lepsze i bardziej widoczne 🔍.
Atrakcja niesamowita. Emocje radości i szczęścia zdecydowanie temu towarzyszą 😁😀. Po zajęciach czułam niedosyt, że trwało to tak krótko 😟, samo poszukiwanie jest niezwykle ekscytujące, a zidentyfikowanie tego co się znajdzie i zaczerpnięcie wiedzy na ten temat jest wręcz przyjemnością 😍, a nie koniecznością 😈.
Przedstawię Wam kilka okazów, które na zajęciach udało się zobaczyć.
Źródło: Fotografia własna
Źródło: Fotografia własna
Tego osobnika już pewnie na wcześniejszym zdjęciu zauważyliście. Ma przepiękny czerwony kolor, ale może być również zielony i jest nazywany wodopójką, wstyd się przyznać, ale na początku przekręciłam nazwę i myślałam, że to wodoplujka 😂. Na szczęście nie zorientowałam się zbyt późno 😅. Jest to kleszcz wodny, teraz mówię już na serio 😁. Jeśli chcecie poobserwować jak zachowuje się w wodzie, to zapraszam do filmu.
Kolej na drapieżną larwę ważki. Ruchy ma niesamowite, ciężko było to uchwycić, ale jednak się udało. Larwy żyją w wodzie, a osobniki dorosłe przebywają w pobliżu zbiorników z wodą.
Źródło: Fotografia własna
A oto jej kocie ruchy 😂.
Ochotki natomiast są przynętą dla ryb. Nawet nie miałam o tym pojęcia 😅.
Niestety byłam tak pochłonięta wyglądem i sposobem poruszania się tych wszystkich gości, że kompletnie zapomniałam o pozostałych nazwach, o których Pan Profesor wspomniał. Jednak może to być świetna okazja. Zamieszczę tutaj zdjęcia, a Was proszę o rozpoznanie 😊.
Źródło: Fotografia własna
Źródło: Fotografia własna
Źródło: Fotografia własna
Oprócz tego były też krótkie przerwy na podziwianie roślinności 😇.
Źródło: Fotografia własna
Źródło: Fotografia własna
Po dzisiejszych zajęciach:
potrafię rozpoznać larwę ważki, wodopójkę i ochotkę,
miałam okazję poobserwować również wiele innych osobników,
z chęcią wybrałabym się na takie zajęcia jeszcze raz.
Kolejny wpis, po kolejnym wykładzie, tymczasem się żegnam i życzę przyjemnie spędzonej Majówki 😉.
Źródło: Pinterest Witajcie, dzisiaj zacznę od czegoś oczywistego w nieoczywisty sposób 😎, czyli prawie jak zwykle 😉. Mianowicie, słuchacze wykładów zapamiętują informacje z początku wykładów, jak i z ich zakończenia. Myślę, że nikogo tym nie zaskoczę 😏. Mogę potwierdzić osobiście, że tak jest 😅. Jeśli nie zapiszę sobie głównych informacji, dzięki, którym potem sobie je przypomnę, to ich nie zapamiętam 😞. Jednak ma to swoją nazwę - efekt początku i końca . Dlatego też wykładowcy starają się, aby przekazywane informacje były interesujące i angażujące słuchaczy za pomocą różnych form, np. prezentacji multimedialnych czy filmów 🎥. Idąc dalej tym tokiem myślenia 💭, można dojść do wniosku, że s łyszymy 👂 połowę tego co się do nas mówi. Interpretujemy 🙉 połowę z tego co słyszymy. Rozumiemy 🙈połowę z tego co interpretujemy, a pamiętamy połowę z tego co rozumiemy. Wszystko dzieli się na połowy. Niby proste, a jednak skomplikowane i jednocześnie zakręcone 😎. Źródło: Gra...
Źródło: Pinterest Witajcie Moi Drodzy 😎, dzisiaj temat lekki i przyjemny. Czy mam na myśli hazard? Ależ skąd 😉. Skoro mowa o hazardzie, to i na myśl przychodzą karty 🎴. Dochodząc do jeszcze bardziej ogólnego wniosku jest to gra 🎮. I właśnie to miałam na myśli, więc nie martwcie się 😇. Gdy dowiedziałam się, aby przynieś gry na zajęcia o tematyce przyrodniczej, bardzo się ucieszyłam, wiedziałam już, że będziemy grać 🎲, byłam bardzo podekscytowana. Nie dosyć, że gra jest formą, bardziej powiedziałabym zabawy, to jeszcze rozwija komunikacje społeczne . Prawie każda gra rozwija pewne kompetencje 😍. Na przykład: WARCABY 🙾 - uczą logicznego myślenia 😏. PAŃSTWA, MIASTA - uczy szybkiego kojarzenia, nazw miejscowości, państw oraz innych kategorii wybranych już wg uznania 😎. GRA W GUMĘ - najbardziej pamięta to moje pokolenie. Był niesamowity szał, gdy do gry weszła guma. Poza tym rozwija ruchowo, co jest w dzisiejszych czasach bardzo ważne, przez co nie trzeba też zmuszać ...
Dzisiaj jak wspomniałam trochę o fizyce i astronomii 🌟. Na zajęciach P rofesor opowiedział o zjawiskach dotyczących Ziemi i pór roku. Pokazał też eksperymenty warte uwagi i coś jeszcze, ale niespodziankę zostawię na koniec 😀. Źródło: Pinterest Czy Ziemia jest kulista? 🌍 Czy można by było w jakiś sposób zauważyć podczas zaćmienia księżyca, że jest kulista? Może tak, może nie , należałoby trochę poeksperymentować . W jaki sposób? Wystarczy : piłka plażowa, latarka, nawet z telefonu , talerz . Wystarczy popatrzeć na cienie tych przedmiotów. Źródło: Prezentacja Profesora Pewien naukowiec mianowicie – Galileusz uważał, że zanim z jednej strony wysokiej wieży zrzuci się kamień bliżej podstawy, a drugi kamień zrzuci się z drugiej strony dalej od podstawy to Ziemia się obraca. Jednak wydawałoby się, że jest to dosyć krótki moment, więc jak w tak krótkim czasie może to nastąpić? Czyli zrzucając w autobusie długopis , podczas tej czyn...
Komentarze
Prześlij komentarz