![]() |
Źródło: Pinterest |
- WARCABY 🙾 - uczą logicznego myślenia 😏.
- PAŃSTWA, MIASTA - uczy szybkiego kojarzenia, nazw miejscowości, państw oraz innych kategorii wybranych już wg uznania 😎.
- GRA W GUMĘ - najbardziej pamięta to moje pokolenie. Był niesamowity szał, gdy do gry weszła guma. Poza tym rozwija ruchowo, co jest w dzisiejszych czasach bardzo ważne, przez co nie trzeba też zmuszać do aktywności fizycznej dziecka 🏅.
- CHIŃCZYK - zdecydowanie wyrabia cierpliwość, poza tym jest też aspekt pogodzenia się z przegraną 😔.
- UNO - uczy myślenia strategicznego oraz planowania ruchów 😈.
Kiedy już opanuje się zasady gry karcianej, chce się grać coraz bardziej. Osobiście tego doświadczyłam na zajęciach. Grałam z koleżankami w grę "WIRUS", która na początku wydawała się dosyć skomplikowana, ciężko było opanować zasady. Jednak z każdą kolejną próbą miałyśmy coraz większą ochotę, aby zagrać jeszcze raz. Tak Nas ta gra pochłonęła, że nawet nie usłyszałyśmy, że trzeba już kończyć 😅. I to był najsmutniejszy moment 😕. Ciężko był się oderwać. Szkoda, że to trwało tak krótko. Skoro ja miałam takie odczucia, dzieci, z pewnością, też miałyby niesamowitą frajdę i poczucie radości z gier, a kiedy przy okazji możemy przemycić do tego naukę, wszyscy są zadowoleni - i uczniowie, którym zajęcia bardzo się spodobały i nauczyciel, bo nic nie cieszy bardziej niż radość uczniów 😀, zwłaszcza z powodu wspaniałych zajęć.
![]() |
Źródło: empik.com |
![]() |
Źródło: zdjęcie Profesora |
Stworzyć grę można bez problemu, ogranicza Nas tylko własna kreatywność 💣💥. Jeśli chodzi o tematykę przyrodniczą 🌳🍀 można kupić także gotowe, ale własnoręcznie zrobiona, z pewnością, bardziej ucieszy wszystkich 😉. Każdą klasyczną grę można zmienić na własne potrzeby, dodając bądź zmieniać pewien akcent gry. Na przykład:
- GRA PLANSZOWA - gdzie gracze przemieszczają się po planszy i zbierają karty z pytaniami dotyczącymi przyrody np. "Co to za zwierzę, które ma długie nogi i żyje na Sawannie w Afryce?" lub "Jakie zwierzę ma futro w kolorze pomarańczowym i czarnym i żyje w lasach tropikalnych?". Gracz, który zbierze najwięcej kart wygrywa rozgrywkę.
- GRA W GUMĘ - przykład gry w parach. Jedna osoba z pary zadaje pytanie drugiej osobie, jeśli odpowie na nie dobrze, robi skok, jeśli nie para zamienia się z drużyną przeciwną. Można nawet pomieszać pary i jedna osoba zadaje pytania, a druga osoba z drugiej pary stara się odpowiedzieć. Wygrywa para, która zrobiła więcej skoków.
- GRA KARCIANA 🎴- można zrobić karty podobne do tych w grze "WIRUS". Na przykład stworzyć karty ze zwierzętami, jedzeniem jakim się odżywiają, potomstwem, warunkami, w których żyją. Do tego karty, które "podkręcają grę", czyli utrata kolejki, bądź karty, które niszczą inne. Zadaniem graczy jest ułożyć np. 3 karty ze zwierzętami i całym ich pakietem, czyli jedzeniem, potomstwem i warunkiem występowania. Ten, który wykona zadanie jako pierwszy wygrywa. Prosta gra, a bardzo dobrze utrwala wiele informacji.
![]() |
Źródło: pinkstripeysocks.com |
Jak sami widzicie możliwości jest naprawdę wiele😎. Szczerze zachęcam do stosowania gier w nauczaniu dzieci 😉.
Po dzisiejszych zajęciach:
- zadałam sobie sprawę jaką niezwykła wartość mają gry 😊
- będę się starła w miarę możliwości, aby w przyszłości wcielić gry w nauczaniu dzieci 😁.
Komentarze
Prześlij komentarz