Przejdź do głównej zawartości

Czyżby hazard? 🎮🎲🙉 (WYKŁAD 10 - 08.05.23 część 1)

Źródło: Pinterest

Witajcie Moi Drodzy 😎, 
dzisiaj temat lekki i przyjemny. Czy mam na myśli hazard? Ależ skąd 😉. Skoro mowa o hazardzie, to i na myśl przychodzą karty 🎴. Dochodząc do jeszcze bardziej ogólnego wniosku jest to gra 🎮. I właśnie to miałam na myśli, więc nie martwcie się 😇.

Gdy dowiedziałam się, aby przynieś gry na zajęcia o tematyce przyrodniczej, bardzo się ucieszyłam, wiedziałam już, że będziemy grać 🎲, byłam bardzo podekscytowana. Nie dosyć, że gra jest formą, bardziej powiedziałabym zabawy, to jeszcze rozwija komunikacje społeczne . Prawie każda gra rozwija pewne kompetencje 😍. Na przykład:
  • WARCABY 🙾 - uczą logicznego myślenia 😏.
  • PAŃSTWA,  MIASTA - uczy szybkiego kojarzenia, nazw miejscowości, państw oraz innych kategorii wybranych już wg uznania 😎.
  • GRA W GUMĘ - najbardziej pamięta to moje pokolenie. Był niesamowity szał, gdy do gry weszła guma. Poza tym rozwija ruchowo, co jest w dzisiejszych czasach bardzo ważne, przez co nie trzeba też zmuszać do aktywności fizycznej dziecka 🏅. 
  • CHIŃCZYK - zdecydowanie wyrabia cierpliwość, poza tym jest też aspekt pogodzenia się z przegraną 😔.
  • UNO - uczy myślenia strategicznego oraz planowania ruchów 😈.

 Kiedy już opanuje się zasady gry karcianej, chce się grać coraz bardziej. Osobiście tego doświadczyłam na zajęciach. Grałam z koleżankami w grę "WIRUS", która na początku wydawała się dosyć skomplikowana, ciężko było opanować zasady. Jednak z każdą kolejną próbą miałyśmy coraz większą ochotę, aby zagrać jeszcze raz. Tak Nas ta gra pochłonęła, że nawet nie usłyszałyśmy, że trzeba już kończyć 😅. I to był najsmutniejszy moment 😕. Ciężko był się oderwać. Szkoda, że to trwało tak krótko. Skoro ja miałam takie odczucia, dzieci, z pewnością, też miałyby niesamowitą frajdę i poczucie radości z gier, a kiedy przy okazji możemy przemycić do tego naukę, wszyscy są zadowoleni - i uczniowie, którym zajęcia bardzo się spodobały  i nauczyciel, bo nic nie cieszy bardziej niż radość uczniów 😀, zwłaszcza z powodu wspaniałych zajęć. 

Źródło: empik.com

Źródło: zdjęcie Profesora

Poza tym obchodzony jest nawet Dzień Gier Planszowych  - 10 października 🎲. Skoro więc gry mają aż swój własny dzień, to na pewno muszą pełnić ważną rolę ♔.  Dlaczego więc tego nie wykorzystać? 😄

Stworzyć grę można bez problemu, ogranicza Nas tylko własna kreatywność 💣💥. Jeśli chodzi o tematykę przyrodniczą 🌳🍀 można kupić także gotowe, ale własnoręcznie zrobiona, z pewnością, bardziej ucieszy wszystkich 😉. Każdą klasyczną grę można zmienić na własne potrzeby, dodając bądź zmieniać pewien akcent gry. Na przykład:

  • GRA PLANSZOWA  - gdzie gracze przemieszczają się po planszy i zbierają karty z pytaniami dotyczącymi przyrody np. "Co to za zwierzę, które ma długie nogi i żyje na Sawannie w Afryce?" lub "Jakie zwierzę ma futro w kolorze pomarańczowym i czarnym i żyje w lasach tropikalnych?". Gracz, który zbierze najwięcej kart wygrywa rozgrywkę.
  • GRA W GUMĘ  - przykład gry w parach. Jedna osoba z pary zadaje pytanie drugiej osobie, jeśli odpowie na nie dobrze, robi skok, jeśli nie para zamienia się z drużyną przeciwną. Można nawet pomieszać pary i jedna osoba zadaje pytania, a druga osoba z drugiej pary stara się odpowiedzieć. Wygrywa para, która zrobiła więcej skoków.
  • GRA KARCIANA 🎴- można zrobić karty podobne do tych w grze "WIRUS". Na przykład stworzyć karty ze zwierzętami, jedzeniem jakim się odżywiają, potomstwem, warunkami, w których żyją. Do tego karty, które "podkręcają grę", czyli utrata kolejki, bądź karty, które niszczą inne. Zadaniem graczy jest ułożyć np. 3 karty ze zwierzętami i całym ich pakietem, czyli jedzeniem, potomstwem i warunkiem występowania. Ten, który wykona zadanie jako pierwszy wygrywa. Prosta gra, a bardzo dobrze utrwala wiele informacji.

Źródło: pinkstripeysocks.com

Jak sami widzicie możliwości jest naprawdę wiele😎. Szczerze zachęcam do stosowania gier w nauczaniu dzieci 😉. 

Po dzisiejszych zajęciach:

  • zadałam sobie sprawę jaką niezwykła wartość mają gry 😊
  • będę się starła w miarę możliwości, aby w przyszłości wcielić gry w nauczaniu dzieci 😁.

Kolejna część, pojawi się szybciej niż zazwyczaj 😁. Tymczasem się żegnam 😕 i życzę przyjemnie spędzanego czasu, w tak piękną pogodę 🌞.

Ania od nauczania 📒



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Granice zapamiętywania❓🌀🐚 (WYKŁAD 12 - 22.05.23)

Źródło: Pinterest Witajcie, dzisiaj zacznę od czegoś oczywistego w nieoczywisty sposób 😎, czyli prawie jak zwykle 😉. Mianowicie, słuchacze  wykładów zapamiętują informacje z początku wykładów, jak i z ich zakończenia. Myślę, że nikogo tym nie zaskoczę 😏. Mogę potwierdzić osobiście, że tak jest 😅. Jeśli nie zapiszę sobie głównych informacji, dzięki, którym potem sobie je przypomnę, to ich nie zapamiętam 😞. Jednak ma to swoją nazwę - efekt początku i końca .   Dlatego też wykładowcy starają się, aby przekazywane informacje były interesujące i angażujące słuchaczy za pomocą różnych form, np. prezentacji multimedialnych czy filmów 🎥. Idąc dalej tym tokiem myślenia 💭, można dojść do wniosku, że s łyszymy 👂 połowę tego co się do nas mówi. Interpretujemy 🙉 połowę z tego co słyszymy. Rozumiemy 🙈połowę z tego co interpretujemy, a pamiętamy połowę z tego co rozumiemy. Wszystko dzieli się na połowy. Niby proste, a jednak skomplikowane i jednocześnie zakręcone 😎. Źródło: Gra...

Tajemnice Ziemi 🔮 i magiczny świat 🎭 (WYKŁAD 2 - 27.02.23)

Dzisiaj jak wspomniałam trochę o fizyce i astronomii 🌟. Na zajęciach P rofesor opowiedział o zjawiskach dotyczących Ziemi i pór roku. Pokazał też eksperymenty warte uwagi i coś jeszcze, ale niespodziankę zostawię na koniec 😀. Źródło: Pinterest Czy Ziemia jest kulista?  🌍 Czy można by było w jakiś sposób zauważyć podczas zaćmienia księżyca, że jest kulista? Może tak, może nie , należałoby trochę poeksperymentować . W jaki sposób? Wystarczy :   piłka plażowa,   latarka, nawet z telefonu ,   talerz .   Wystarczy popatrzeć na cienie tych przedmiotów.     Źródło: Prezentacja Profesora   Pewien naukowiec mianowicie – Galileusz uważał, że zanim z jednej strony wysokiej wieży zrzuci się kamień bliżej podstawy, a drugi kamień zrzuci się z drugiej strony dalej od podstawy to Ziemia się obraca. Jednak wydawałoby się, że jest to dosyć krótki moment, więc jak w tak krótkim czasie może to nastąpić? Czyli zrzucając w autobusie długopis , podczas tej czyn...