殴r贸d艂o: Pinterest |
- WARCABY 馃櫨 - ucz膮 logicznego my艣lenia 馃槒.
- PA艃STWA, MIASTA - uczy szybkiego kojarzenia, nazw miejscowo艣ci, pa艅stw oraz innych kategorii wybranych ju偶 wg uznania 馃槑.
- GRA W GUM臉 - najbardziej pami臋ta to moje pokolenie. By艂 niesamowity sza艂, gdy do gry wesz艂a guma. Poza tym rozwija ruchowo, co jest w dzisiejszych czasach bardzo wa偶ne, przez co nie trzeba te偶 zmusza膰 do aktywno艣ci fizycznej dziecka 馃弲.
- CHI艃CZYK - zdecydowanie wyrabia cierpliwo艣膰, poza tym jest te偶 aspekt pogodzenia si臋 z przegran膮 馃様.
- UNO - uczy my艣lenia strategicznego oraz planowania ruch贸w 馃槇.
Kiedy ju偶 opanuje si臋 zasady gry karcianej, chce si臋 gra膰 coraz bardziej. Osobi艣cie tego do艣wiadczy艂am na zaj臋ciach. Gra艂am z kole偶ankami w gr臋 "WIRUS", kt贸ra na pocz膮tku wydawa艂a si臋 dosy膰 skomplikowana, ci臋偶ko by艂o opanowa膰 zasady. Jednak z ka偶d膮 kolejn膮 pr贸b膮 mia艂y艣my coraz wi臋ksz膮 ochot臋, aby zagra膰 jeszcze raz. Tak Nas ta gra poch艂on臋艂a, 偶e nawet nie us艂ysza艂y艣my, 偶e trzeba ju偶 ko艅czy膰 馃槄. I to by艂 najsmutniejszy moment 馃槙. Ci臋偶ko by艂 si臋 oderwa膰. Szkoda, 偶e to trwa艂o tak kr贸tko. Skoro ja mia艂am takie odczucia, dzieci, z pewno艣ci膮, te偶 mia艂yby niesamowit膮 frajd臋 i poczucie rado艣ci z gier, a kiedy przy okazji mo偶emy przemyci膰 do tego nauk臋, wszyscy s膮 zadowoleni - i uczniowie, kt贸rym zaj臋cia bardzo si臋 spodoba艂y i nauczyciel, bo nic nie cieszy bardziej ni偶 rado艣膰 uczni贸w 馃榾, zw艂aszcza z powodu wspania艂ych zaj臋膰.
殴r贸d艂o: empik.com |
殴r贸d艂o: zdj臋cie Profesora |
Stworzy膰 gr臋 mo偶na bez problemu, ogranicza Nas tylko w艂asna kreatywno艣膰 馃挘馃挜. Je艣li chodzi o tematyk臋 przyrodnicz膮 馃尦馃崁 mo偶na kupi膰 tak偶e gotowe, ale w艂asnor臋cznie zrobiona, z pewno艣ci膮, bardziej ucieszy wszystkich 馃槈. Ka偶d膮 klasyczn膮 gr臋 mo偶na zmieni膰 na w艂asne potrzeby, dodaj膮c b膮d藕 zmienia膰 pewien akcent gry. Na przyk艂ad:
- GRA PLANSZOWA - gdzie gracze przemieszczaj膮 si臋 po planszy i zbieraj膮 karty z pytaniami dotycz膮cymi przyrody np. "Co to za zwierz臋, kt贸re ma d艂ugie nogi i 偶yje na Sawannie w Afryce?" lub "Jakie zwierz臋 ma futro w kolorze pomara艅czowym i czarnym i 偶yje w lasach tropikalnych?". Gracz, kt贸ry zbierze najwi臋cej kart wygrywa rozgrywk臋.
- GRA W GUM臉 - przyk艂ad gry w parach. Jedna osoba z pary zadaje pytanie drugiej osobie, je艣li odpowie na nie dobrze, robi skok, je艣li nie para zamienia si臋 z dru偶yn膮 przeciwn膮. Mo偶na nawet pomiesza膰 pary i jedna osoba zadaje pytania, a druga osoba z drugiej pary stara si臋 odpowiedzie膰. Wygrywa para, kt贸ra zrobi艂a wi臋cej skok贸w.
- GRA KARCIANA 馃幋- mo偶na zrobi膰 karty podobne do tych w grze "WIRUS". Na przyk艂ad stworzy膰 karty ze zwierz臋tami, jedzeniem jakim si臋 od偶ywiaj膮, potomstwem, warunkami, w kt贸rych 偶yj膮. Do tego karty, kt贸re "podkr臋caj膮 gr臋", czyli utrata kolejki, b膮d藕 karty, kt贸re niszcz膮 inne. Zadaniem graczy jest u艂o偶y膰 np. 3 karty ze zwierz臋tami i ca艂ym ich pakietem, czyli jedzeniem, potomstwem i warunkiem wyst臋powania. Ten, kt贸ry wykona zadanie jako pierwszy wygrywa. Prosta gra, a bardzo dobrze utrwala wiele informacji.
殴r贸d艂o: pinkstripeysocks.com |
Jak sami widzicie mo偶liwo艣ci jest naprawd臋 wiele馃槑. Szczerze zach臋cam do stosowania gier w nauczaniu dzieci 馃槈.
Po dzisiejszych zaj臋ciach:
- zada艂am sobie spraw臋 jak膮 niezwyk艂a warto艣膰 maj膮 gry 馃槉
- b臋d臋 si臋 star艂a w miar臋 mo偶liwo艣ci, aby w przysz艂o艣ci wcieli膰 gry w nauczaniu dzieci 馃榿.
Komentarze
Prze艣lij komentarz