Przejdź do głównej zawartości

Czyżby hazard? 🎮🎲🙉 (WYKŁAD 10 - 08.05.23 część 1)

Źródło: Pinterest

Witajcie Moi Drodzy 😎, 
dzisiaj temat lekki i przyjemny. Czy mam na myśli hazard? Ależ skąd 😉. Skoro mowa o hazardzie, to i na myśl przychodzą karty 🎴. Dochodząc do jeszcze bardziej ogólnego wniosku jest to gra 🎮. I właśnie to miałam na myśli, więc nie martwcie się 😇.

Gdy dowiedziałam się, aby przynieś gry na zajęcia o tematyce przyrodniczej, bardzo się ucieszyłam, wiedziałam już, że będziemy grać 🎲, byłam bardzo podekscytowana. Nie dosyć, że gra jest formą, bardziej powiedziałabym zabawy, to jeszcze rozwija komunikacje społeczne . Prawie każda gra rozwija pewne kompetencje 😍. Na przykład:
  • WARCABY 🙾 - uczą logicznego myślenia 😏.
  • PAŃSTWA,  MIASTA - uczy szybkiego kojarzenia, nazw miejscowości, państw oraz innych kategorii wybranych już wg uznania 😎.
  • GRA W GUMĘ - najbardziej pamięta to moje pokolenie. Był niesamowity szał, gdy do gry weszła guma. Poza tym rozwija ruchowo, co jest w dzisiejszych czasach bardzo ważne, przez co nie trzeba też zmuszać do aktywności fizycznej dziecka 🏅. 
  • CHIŃCZYK - zdecydowanie wyrabia cierpliwość, poza tym jest też aspekt pogodzenia się z przegraną 😔.
  • UNO - uczy myślenia strategicznego oraz planowania ruchów 😈.

 Kiedy już opanuje się zasady gry karcianej, chce się grać coraz bardziej. Osobiście tego doświadczyłam na zajęciach. Grałam z koleżankami w grę "WIRUS", która na początku wydawała się dosyć skomplikowana, ciężko było opanować zasady. Jednak z każdą kolejną próbą miałyśmy coraz większą ochotę, aby zagrać jeszcze raz. Tak Nas ta gra pochłonęła, że nawet nie usłyszałyśmy, że trzeba już kończyć 😅. I to był najsmutniejszy moment 😕. Ciężko był się oderwać. Szkoda, że to trwało tak krótko. Skoro ja miałam takie odczucia, dzieci, z pewnością, też miałyby niesamowitą frajdę i poczucie radości z gier, a kiedy przy okazji możemy przemycić do tego naukę, wszyscy są zadowoleni - i uczniowie, którym zajęcia bardzo się spodobały  i nauczyciel, bo nic nie cieszy bardziej niż radość uczniów 😀, zwłaszcza z powodu wspaniałych zajęć. 

Źródło: empik.com

Źródło: zdjęcie Profesora

Poza tym obchodzony jest nawet Dzień Gier Planszowych  - 10 października 🎲. Skoro więc gry mają aż swój własny dzień, to na pewno muszą pełnić ważną rolę ♔.  Dlaczego więc tego nie wykorzystać? 😄

Stworzyć grę można bez problemu, ogranicza Nas tylko własna kreatywność 💣💥. Jeśli chodzi o tematykę przyrodniczą 🌳🍀 można kupić także gotowe, ale własnoręcznie zrobiona, z pewnością, bardziej ucieszy wszystkich 😉. Każdą klasyczną grę można zmienić na własne potrzeby, dodając bądź zmieniać pewien akcent gry. Na przykład:

  • GRA PLANSZOWA  - gdzie gracze przemieszczają się po planszy i zbierają karty z pytaniami dotyczącymi przyrody np. "Co to za zwierzę, które ma długie nogi i żyje na Sawannie w Afryce?" lub "Jakie zwierzę ma futro w kolorze pomarańczowym i czarnym i żyje w lasach tropikalnych?". Gracz, który zbierze najwięcej kart wygrywa rozgrywkę.
  • GRA W GUMĘ  - przykład gry w parach. Jedna osoba z pary zadaje pytanie drugiej osobie, jeśli odpowie na nie dobrze, robi skok, jeśli nie para zamienia się z drużyną przeciwną. Można nawet pomieszać pary i jedna osoba zadaje pytania, a druga osoba z drugiej pary stara się odpowiedzieć. Wygrywa para, która zrobiła więcej skoków.
  • GRA KARCIANA 🎴- można zrobić karty podobne do tych w grze "WIRUS". Na przykład stworzyć karty ze zwierzętami, jedzeniem jakim się odżywiają, potomstwem, warunkami, w których żyją. Do tego karty, które "podkręcają grę", czyli utrata kolejki, bądź karty, które niszczą inne. Zadaniem graczy jest ułożyć np. 3 karty ze zwierzętami i całym ich pakietem, czyli jedzeniem, potomstwem i warunkiem występowania. Ten, który wykona zadanie jako pierwszy wygrywa. Prosta gra, a bardzo dobrze utrwala wiele informacji.

Źródło: pinkstripeysocks.com

Jak sami widzicie możliwości jest naprawdę wiele😎. Szczerze zachęcam do stosowania gier w nauczaniu dzieci 😉. 

Po dzisiejszych zajęciach:

  • zadałam sobie sprawę jaką niezwykła wartość mają gry 😊
  • będę się starła w miarę możliwości, aby w przyszłości wcielić gry w nauczaniu dzieci 😁.

Kolejna część, pojawi się szybciej niż zazwyczaj 😁. Tymczasem się żegnam 😕 i życzę przyjemnie spędzanego czasu, w tak piękną pogodę 🌞.

Ania od nauczania 📒



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Granice zapamiętywania❓🌀🐚 (WYKŁAD 12 - 22.05.23)

Źródło: Pinterest Witajcie, dzisiaj zacznę od czegoś oczywistego w nieoczywisty sposób 😎, czyli prawie jak zwykle 😉. Mianowicie, słuchacze  wykładów zapamiętują informacje z początku wykładów, jak i z ich zakończenia. Myślę, że nikogo tym nie zaskoczę 😏. Mogę potwierdzić osobiście, że tak jest 😅. Jeśli nie zapiszę sobie głównych informacji, dzięki, którym potem sobie je przypomnę, to ich nie zapamiętam 😞. Jednak ma to swoją nazwę - efekt początku i końca .   Dlatego też wykładowcy starają się, aby przekazywane informacje były interesujące i angażujące słuchaczy za pomocą różnych form, np. prezentacji multimedialnych czy filmów 🎥. Idąc dalej tym tokiem myślenia 💭, można dojść do wniosku, że s łyszymy 👂 połowę tego co się do nas mówi. Interpretujemy 🙉 połowę z tego co słyszymy. Rozumiemy 🙈połowę z tego co interpretujemy, a pamiętamy połowę z tego co rozumiemy. Wszystko dzieli się na połowy. Niby proste, a jednak skomplikowane i jednocześnie zakręcone 😎. Źródło: Gra...

Niezliczone koszty 🌵🍀🌴🌸🌿 (WYKŁAD 11 - 15.05.23)

Źródło: Pinterest Witajcie,  dzisiaj trochę o przyrodzie, to już jest wiadome😆. Konkretnie chodzi o koszt, jaki należy zapłacić za różnorodność biologiczną. Z pewnością ciężko wycenić, coś tak ogromnego. To wszystko, co dzisiaj mamy na stole, w postaci żywności, jest wynikiem, co najmniej, 1000 lat eksperymentowania. Skoro tak to wygląda, to za kolejne 1000 lat może powstać już trochę inna żywność, bardziej zmieniona, którą ciężko sobie teraz wyobrazić. Obecnie zwiększa się liczba hodowlanych zwierząt, jeśli weźmiemy pod uwagę owady, które mogą również gościć na naszych stołach. Trudno myśleć o tym w ten sposób, jednak wraz z upływem czasu stanie się to normalnością. Źródło: dietetycy.org W lekarstwach są zawarte różne surowce, które wcześniej mogły też zostać pozyskane m. in. z różnorodności biologicznej. Dlatego też niektóre firmy farmaceutyczne zakupują lasy w Kostaryce. Jeśli ktokolwiek znajdzie w tym lesie substancje lecznicze opatentują ją  zbijając na tym krocie i wted...

Świat pod powierzchnią 🌱🌺🐟🐛 (WYKŁAD 9 - 24.04.23)

Źródło: visit.olsztyn.eu Witajcie 😇, ostatnio na wykładzie byliśmy w terenie 🌳. Spacer po parku, wyjaśnienie użyteczności różnych przedmiotów, a następnie własne próba wynalezienia wodzie różnych osobników 😁.  Źródło: Fotografia własna Jak już wiecie, z poprzedniego wpisu, można użyć wiele rzeczy w nieoczekiwany sposób 😌. Przykładem, o którym jeszcze nie wspominałam, a będzie dzisiejszą bazą do tematu, jest sitko kuchenne 🍴. Niekoniecznie jednak musi być to sitko kuchenne, ale ważne żeby to było sitko 😉. Źródło: Fotografia własna Za jego pomocą wyławialiśmy na zajęciach z wody, konkretnie Jeziora Kortowskiego, istoty, które się tam znajdują 🐠.  Źródło: Fotografia własna Potem wyłowione osobniki  umieszczało się do specjalnych pojemników z lupą i wodą. Następnie umieszczało je się w przeźroczystych pojemnikach, na białym tle, aby obserwacje były zdecydowanie lepsze i bardziej widoczne 🔍. Atrakcja niesamowita. Emocje radości i szczęścia zdecydowanie temu towarzyszą ...