Przejd藕 do g艂贸wnej zawarto艣ci

Czy偶by hazard? 馃幃馃幉馃檳 (WYK艁AD 10 - 08.05.23 cz臋艣膰 1)

殴r贸d艂o: Pinterest

Witajcie Moi Drodzy 馃槑, 
dzisiaj temat lekki i przyjemny. Czy mam na my艣li hazard? Ale偶 sk膮d 馃槈. Skoro mowa o hazardzie, to i na my艣l przychodz膮 karty 馃幋. Dochodz膮c do jeszcze bardziej og贸lnego wniosku jest to gra 馃幃. I w艂a艣nie to mia艂am na my艣li, wi臋c nie martwcie si臋 馃槆.

Gdy dowiedzia艂am si臋, aby przynie艣 gry na zaj臋cia o tematyce przyrodniczej, bardzo si臋 ucieszy艂am, wiedzia艂am ju偶, 偶e b臋dziemy gra膰 馃幉, by艂am bardzo podekscytowana. Nie dosy膰, 偶e gra jest form膮, bardziej powiedzia艂abym zabawy, to jeszcze rozwija komunikacje spo艂eczne . Prawie ka偶da gra rozwija pewne kompetencje 馃槏. Na przyk艂ad:
  • WARCABY 馃櫨 - ucz膮 logicznego my艣lenia 馃槒.
  • PA艃STWA,  MIASTA - uczy szybkiego kojarzenia, nazw miejscowo艣ci, pa艅stw oraz innych kategorii wybranych ju偶 wg uznania 馃槑.
  • GRA W GUM臉 - najbardziej pami臋ta to moje pokolenie. By艂 niesamowity sza艂, gdy do gry wesz艂a guma. Poza tym rozwija ruchowo, co jest w dzisiejszych czasach bardzo wa偶ne, przez co nie trzeba te偶 zmusza膰 do aktywno艣ci fizycznej dziecka 馃弲. 
  • CHI艃CZYK - zdecydowanie wyrabia cierpliwo艣膰, poza tym jest te偶 aspekt pogodzenia si臋 z przegran膮 馃様.
  • UNO - uczy my艣lenia strategicznego oraz planowania ruch贸w 馃槇.

 Kiedy ju偶 opanuje si臋 zasady gry karcianej, chce si臋 gra膰 coraz bardziej. Osobi艣cie tego do艣wiadczy艂am na zaj臋ciach. Gra艂am z kole偶ankami w gr臋 "WIRUS", kt贸ra na pocz膮tku wydawa艂a si臋 dosy膰 skomplikowana, ci臋偶ko by艂o opanowa膰 zasady. Jednak z ka偶d膮 kolejn膮 pr贸b膮 mia艂y艣my coraz wi臋ksz膮 ochot臋, aby zagra膰 jeszcze raz. Tak Nas ta gra poch艂on臋艂a, 偶e nawet nie us艂ysza艂y艣my, 偶e trzeba ju偶 ko艅czy膰 馃槄. I to by艂 najsmutniejszy moment 馃槙. Ci臋偶ko by艂 si臋 oderwa膰. Szkoda, 偶e to trwa艂o tak kr贸tko. Skoro ja mia艂am takie odczucia, dzieci, z pewno艣ci膮, te偶 mia艂yby niesamowit膮 frajd臋 i poczucie rado艣ci z gier, a kiedy przy okazji mo偶emy przemyci膰 do tego nauk臋, wszyscy s膮 zadowoleni - i uczniowie, kt贸rym zaj臋cia bardzo si臋 spodoba艂y  i nauczyciel, bo nic nie cieszy bardziej ni偶 rado艣膰 uczni贸w 馃榾, zw艂aszcza z powodu wspania艂ych zaj臋膰. 

殴r贸d艂o: empik.com

殴r贸d艂o: zdj臋cie Profesora

Poza tym obchodzony jest nawet Dzie艅 Gier Planszowych  - 10 pa藕dziernika 馃幉. Skoro wi臋c gry maj膮 a偶 sw贸j w艂asny dzie艅, to na pewno musz膮 pe艂ni膰 wa偶n膮 rol臋 ♔.  Dlaczego wi臋c tego nie wykorzysta膰? 馃槃

Stworzy膰 gr臋 mo偶na bez problemu, ogranicza Nas tylko w艂asna kreatywno艣膰 馃挘馃挜. Je艣li chodzi o tematyk臋 przyrodnicz膮 馃尦馃崁 mo偶na kupi膰 tak偶e gotowe, ale w艂asnor臋cznie zrobiona, z pewno艣ci膮, bardziej ucieszy wszystkich 馃槈. Ka偶d膮 klasyczn膮 gr臋 mo偶na zmieni膰 na w艂asne potrzeby, dodaj膮c b膮d藕 zmienia膰 pewien akcent gry. Na przyk艂ad:

  • GRA PLANSZOWA  - gdzie gracze przemieszczaj膮 si臋 po planszy i zbieraj膮 karty z pytaniami dotycz膮cymi przyrody np. "Co to za zwierz臋, kt贸re ma d艂ugie nogi i 偶yje na Sawannie w Afryce?" lub "Jakie zwierz臋 ma futro w kolorze pomara艅czowym i czarnym i 偶yje w lasach tropikalnych?". Gracz, kt贸ry zbierze najwi臋cej kart wygrywa rozgrywk臋.
  • GRA W GUM臉  - przyk艂ad gry w parach. Jedna osoba z pary zadaje pytanie drugiej osobie, je艣li odpowie na nie dobrze, robi skok, je艣li nie para zamienia si臋 z dru偶yn膮 przeciwn膮. Mo偶na nawet pomiesza膰 pary i jedna osoba zadaje pytania, a druga osoba z drugiej pary stara si臋 odpowiedzie膰. Wygrywa para, kt贸ra zrobi艂a wi臋cej skok贸w.
  • GRA KARCIANA 馃幋- mo偶na zrobi膰 karty podobne do tych w grze "WIRUS". Na przyk艂ad stworzy膰 karty ze zwierz臋tami, jedzeniem jakim si臋 od偶ywiaj膮, potomstwem, warunkami, w kt贸rych 偶yj膮. Do tego karty, kt贸re "podkr臋caj膮 gr臋", czyli utrata kolejki, b膮d藕 karty, kt贸re niszcz膮 inne. Zadaniem graczy jest u艂o偶y膰 np. 3 karty ze zwierz臋tami i ca艂ym ich pakietem, czyli jedzeniem, potomstwem i warunkiem wyst臋powania. Ten, kt贸ry wykona zadanie jako pierwszy wygrywa. Prosta gra, a bardzo dobrze utrwala wiele informacji.

殴r贸d艂o: pinkstripeysocks.com

Jak sami widzicie mo偶liwo艣ci jest naprawd臋 wiele馃槑. Szczerze zach臋cam do stosowania gier w nauczaniu dzieci 馃槈. 

Po dzisiejszych zaj臋ciach:

  • zada艂am sobie spraw臋 jak膮 niezwyk艂a warto艣膰 maj膮 gry 馃槉
  • b臋d臋 si臋 star艂a w miar臋 mo偶liwo艣ci, aby w przysz艂o艣ci wcieli膰 gry w nauczaniu dzieci 馃榿.

Kolejna cz臋艣膰, pojawi si臋 szybciej ni偶 zazwyczaj 馃榿. Tymczasem si臋 偶egnam 馃槙 i 偶ycz臋 przyjemnie sp臋dzanego czasu, w tak pi臋kn膮 pogod臋 馃尀.

Ania od nauczania 馃搾



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wzloty i upadki - drobiazgowa refleksja 馃挘馃挜馃敟馃挅

殴r贸d艂o: fotografia w艂asna Witajcie 馃憖,  dzisiaj troch臋 bardziej refleksyjnie ni偶 dotychczas 馃槉. Zawsze zastanawia艂o mnie, dlaczego Pan Profesor, na wyk艂adzie, opowiada艂 o r贸偶nych, dziwnych zestawieniach typu: sok z tulipan贸w czy zupa z pokrzywy. Jaki艣 czas temu znalaz艂am na to odpowied藕, ale uwierzycie, 偶e zastanawia艂am si臋 nad tym od samego pocz膮tku, a odpowied藕 znalaz艂am na ko艅cu? 馃槅. Dzi臋ki temu, 偶e jest to nietypowe i oryginalne lepiej si臋 zapami臋tuje. Cz臋sto, wiedza z wyk艂ad贸w, po nauce, szybko ulega zapomnieniu. Jednak, takie powi膮zania pami臋tam do dzisiaj 馃槄. Jestem 偶ywym dowodem na to, 偶e im uczenie si臋 jest bardziej dziwne, tym bardziej skuteczne 馃槑.  Gdy, jeszcze niedawno uczy艂am si臋 do egzaminu z innego przedmiotu, zdecydowanie lepiej dzia艂a艂a na mnie nauka na zewn膮trz. Stara艂am si臋 unika膰 przebywania tylko w jednym miejscu. Najcz臋艣ciej wybiera艂am r贸偶ne miejsca na 艂onie natury, czy nawet w pomieszczeniu, podczas przebywania z innymi. By艂o par臋 takich sytuacji, w kt贸rych osob

Tajemnice Ziemi 馃敭 i magiczny 艣wiat 馃幁 (WYK艁AD 2 - 27.02.23)

Dzisiaj jak wspomnia艂am troch臋 o fizyce i astronomii 馃専. Na zaj臋ciach P rofesor opowiedzia艂 o zjawiskach dotycz膮cych Ziemi i p贸r roku. Pokaza艂 te偶 eksperymenty warte uwagi i co艣 jeszcze, ale niespodziank臋 zostawi臋 na koniec 馃榾. 殴r贸d艂o: Pinterest Czy Ziemia jest kulista?  馃實 Czy mo偶na by by艂o w jaki艣 spos贸b zauwa偶y膰 podczas za膰mienia ksi臋偶yca, 偶e jest kulista? Mo偶e tak, mo偶e nie , nale偶a艂oby troch臋 poeksperymentowa膰 . W jaki spos贸b? Wystarczy :   pi艂ka pla偶owa,   latarka, nawet z telefonu ,   talerz .   Wystarczy popatrze膰 na cienie tych przedmiot贸w.    

Podst臋pne 艣licznotki (WYK艁AD 5 - 20.03.23) 馃馃

 Witam Was moi Drodzy 馃榿,  dzisiaj przybli偶臋 temat pi臋knych, lecz niepozornych owad贸w. Jak my艣licie o kogo mo偶e chodzi膰? My艣l臋, 偶e si臋 tego nie spodziewali艣cie, poniewa偶 chodzi mi o motyle. Nie b臋d臋 pisa膰 o wszystkich gatunkach czy rodzajach, bo zabrak艂oby mi 偶ycia 馃槀馃槀. Motyle odlatuj膮 do ciep艂ych kraj贸w. Zostaj膮 w Europie Po艂udniowej 馃實, tam sk艂adaj膮 jaja. W艂a艣nie to potomstwo, wraca do nas kolejn膮 wiosn膮.  Niekt贸re z nich podejmuj膮 ryzyko pozostania na zim臋 ❄, poniewa偶, jak wiadomo, zimy s膮 coraz cieplejsze 馃尋. Jednak, aby prze偶y膰 zim臋 musz膮 si臋 odpowiednio przygotowa膰, czyli magazynowa膰 t艂uszcz oraz przystosowa膰 cia艂o do niskiej temperatury.  殴r贸d艂o: Pinterest Fruczak go艂膮bek , czyli polski koliber 馃惁 Dlaczego koliber? Z powodu wygl膮du? A mo偶e, dlatego, 偶e spija nektar i fruwa dok艂adnie jak koliber? Co wydaj臋 si臋 bardziej prawdopodobne? 馃挱 殴r贸d艂o: dziendobry.tvn.pl Jest on motylem nocnym 馃寖, jednak偶e mo偶na go spotka膰 r贸wnie偶 w ci膮gu dnia.  Zwierzchnica trupia g艂贸wka 馃拃 Wygl膮da jak