 |
Źródło: Fotografia własna |
Dzień dobry 😇,
czy zastanawialiście się kiedyś 💭 jak można wykorzystać różne narzędzia w nietypowy sposób? W pracy nauczyciela jest to wręcz nieodzowny element 💼. W ten sposób można sobie ułatwić pracę, zapewnić kreatywną pracę , jak również nie wydawać swoich pieniędzy 💵 na potrzebne rzeczy, bo przecież coś oczywistego można zrobić z czegoś nieoczywistego 😊. Ile ludzi tyle pomysłów 💥.
Jako przykład podajmy Hula-hop. Jak wiadomo służy bardziej do ćwiczeń ruchowych, ale można też wykorzystać je w terenie, w inny sposób. Będąc na zajęciach, w terenie można je wykorzystać rzucając na trawnik i liczyć ile gatunków roślin w tym obrębie występuje, bądź jakie występują, w zależności od terenu. Taki nietypowy sposób wykorzystania, wydaje się bardzo prosty, ale jaki świetny 😎.
 |
Źródło: allegro.pl |
Jednak sznurek wykorzystać można już inaczej. Jako, że jest to materiał, który można bez problemu zginać i dopasowywać, można go wykorzystać jako narzędzie do mierzenia 📏 np. obwodu pnia drzewa 🌳, można zmierzyć nawet obwód własnego nadgarstka ✋. Najpierw należy odmierzyć sznurkiem dokładnie to co wybraliśmy, a następnie przy pomocy linijki odczytać wynik.
Zastanawiam się czy sznurek można by było wykorzystać do skoszenia trawy 🤔. Do tego pewnie przydałyby się bardziej sztywny i ostrzejszy - sznurek rolniczy (zwany inaczej polipropylenowym), czyli taki, którego używa się w prasach, w rolnictwie, zbierając pożywienie dla zwierząt, na zimę. Myślę, że z takim poszłoby jak z płatka 😊.
 |
Źródło: Fotografia własna |
Jak widać poszło jak z płatka 😀.
Za to metrówkę można wykorzystać do mieszenia wysokości, różnych gatunków roślin, byle niezbyt długich 😅.
 |
Źródło: Fotografia własna |
 |
Źródło: Fotografia własna |
Deskę można wykorzystać do odrysowywania konturu różnych roślin 🌱, następnie można je wyciąć, ale to już wymaga rąk specjalisty, bądź dorosłego, lubiącego te klimaty 😉, a następnie można zrobić album roślin na ścianę, z drewna. Można jakoś pokombinować też z farbami, odmalowując kontur rośliny 🖌. Tak wykonane deski na pewno można też wykorzystać później, podczas zabawy 🎲.
 |
Źródło: Fotografia własna |
 |
Źródło: Fotografia własna |
Jak się okazało rysowanie na desce, wcale nie jest takie łatwe. Lepsza byłaby deska do krojenia albo płyta pilśniowa, aczkolwiek takiej na tą chwilę nie mam w asortymencie, więc nie pokażę 😕. Lecz zachęcam do Was do eksperymentowania 😉.
Brakuje tu zdecydowanie narzędzi typu śrubokręt. Pomyślmy, do czego może służyć. Do głowy przyszła mi bardziej metalowa rurka, która wsadzona do ziemi, po paru obkręceniach, wypełnia się ziemią, jest to ciekawy sposób na wykorzystanie, kiedy jest mowa o typach gleb. Bardziej specjalistycznym językiem, nazywa się to sondą do pobierania próbek gleby 😁.
 |
Źródło: Fotografia własna |
 |
Źródło: Fotografia własna |
 |
Źródło: Fotografia własna |
Ale wróćmy do śrubokrętu. Można go użyć chcąc zauważyć zwierzęta, które są małej wielkości 🐜, bądź ciężko je wziąć do ręki. Od razu pomyślałam o dżdżownicy 😅, a to dlatego, że boję się ich dotknąć 😅.
 |
Źródło: Fotografia własna |
Kombinerkami można ucinać małe gałązki, bądź zrywać liście 🍀 albo trawę.
 |
Źródło: Fotografia własna |
 |
Źródło: Fotografia własna |
Jak wiadomo dzieci najlepiej uczą się poprzez własne doświadczenia, dlatego nie zabierajmy im tego, wręcz przeciwnie, dajmy im możliwości, aby mogły eksperymentować. Myślę, że jeszcze ciekawsze byłoby pozostawienie przed dziećmi narzędzi, a one same wymyśliłyby sposób ich wykorzystania 😁. Pomysły dzieci z pewnością mogą zszokować, ale i zauważyć, jak niesamowicie myślą i jak są kreatywni 💥.
Jak tworzymy wiedzę? Jak doprowadzić do tego, aby wiedza pozostała w głowie?
Wszystko zaczyna się od ....danych. Dane, które rozumiemy przekładają się na wniosek, przez co staje się informacją. Natomiast układ powiązanych ze sobą, spójnych informacji tworzy wiedzę, a stąd już prosta droga do mądrości 😇. A to dlatego, że mądrość to umiejętność wykorzystania posiadanej wiedzy i przełożenie jej na działanie, czyli praktyka 😏.
W dużym uproszczeniu:
Dane --- Informacja --- Wiedza --- Mądrość
Po dzisiejszych zajęciach:
- dopełniłam dotychczasową wiedzę o wykorzystaniu różnego rodzaju narzędzi w nietypowy sposób 😉
- dowiedziałam się jak powstaje wiedza oraz bardzo potrzebna cecha - mądrość 😏.
Kolejna część wykładu, pojawi się szybciej niż zwykle 😎.
Tymczasem się żegnam.
Do zobaczenia! 😁
Ania od nauczania 📒
P.S. Prawie zapomniałam się pochwalić, jaki piękny okaz zauważyłam, robiąc zdjęcia. Zobaczcie sami! 😍
 |
Źródło: Fotografia własna |
Piękna oleica
OdpowiedzUsuń