Przejdź do głównej zawartości

Oczywiste w nieoczywisty sposób 🤔🙉💥 (WYKŁAD 8 - 17.04.23 część 1)

 

Źródło: Fotografia własna

Dzień dobry 😇, 

czy zastanawialiście się kiedyś 💭 jak można wykorzystać różne narzędzia w nietypowy sposób? W pracy nauczyciela jest to wręcz nieodzowny element 💼. W ten sposób można sobie ułatwić pracę, zapewnić kreatywną pracę , jak również nie wydawać swoich pieniędzy 💵 na potrzebne rzeczy, bo przecież coś oczywistego można zrobić z czegoś nieoczywistego 😊. Ile ludzi tyle pomysłów 💥. 

Jako przykład podajmy Hula-hop. Jak wiadomo służy bardziej do ćwiczeń ruchowych, ale można też wykorzystać je w terenie, w inny sposób. Będąc na zajęciach, w terenie można je wykorzystać rzucając na trawnik i liczyć ile gatunków roślin w tym obrębie występuje, bądź jakie występują, w zależności od terenu. Taki nietypowy sposób wykorzystania, wydaje się bardzo prosty, ale jaki świetny 😎. 

Źródło: allegro.pl
Jednak sznurek wykorzystać można już inaczej. Jako, że jest to materiał, który można bez problemu zginać i dopasowywać, można go wykorzystać jako narzędzie do mierzenia 📏 np. obwodu pnia drzewa 🌳, można zmierzyć nawet obwód własnego nadgarstka ✋. Najpierw należy odmierzyć sznurkiem dokładnie to co wybraliśmy, a następnie przy pomocy linijki odczytać wynik. 

Zastanawiam się czy sznurek można by było wykorzystać do skoszenia trawy 🤔. Do tego pewnie przydałyby się bardziej sztywny i ostrzejszy - sznurek rolniczy (zwany inaczej polipropylenowym), czyli taki, którego używa się w prasach, w rolnictwie, zbierając pożywienie dla zwierząt, na zimę. Myślę, że z takim poszłoby jak z płatka 😊. 

Źródło: Fotografia własna
Jak widać poszło jak z płatka 😀.

Za to metrówkę można wykorzystać do mieszenia wysokości, różnych gatunków roślin, byle niezbyt długich 😅.
Źródło: Fotografia własna

Źródło: Fotografia własna
Deskę można wykorzystać do odrysowywania konturu różnych roślin 🌱, następnie można je wyciąć, ale to już wymaga rąk specjalisty, bądź dorosłego, lubiącego te klimaty 😉, a następnie można zrobić album roślin na ścianę, z drewna. Można jakoś pokombinować też z farbami, odmalowując kontur rośliny 🖌. Tak wykonane deski na pewno można też wykorzystać później, podczas zabawy 🎲. 
Źródło: Fotografia własna

Źródło: Fotografia własna

Jak się okazało rysowanie na desce, wcale nie jest takie łatwe. Lepsza byłaby deska do krojenia albo płyta pilśniowa, aczkolwiek takiej na tą chwilę nie mam w asortymencie, więc nie pokażę 😕. Lecz zachęcam do Was do eksperymentowania 😉.

Brakuje tu zdecydowanie narzędzi typu śrubokręt. Pomyślmy, do czego może służyć. Do głowy przyszła mi bardziej metalowa rurka, która wsadzona do ziemi, po paru obkręceniach, wypełnia się ziemią, jest to ciekawy sposób na wykorzystanie, kiedy jest mowa o typach gleb. Bardziej specjalistycznym językiem, nazywa się to sondą do pobierania próbek gleby 😁.

Źródło: Fotografia własna

Źródło: Fotografia własna

Źródło: Fotografia własna

Ale wróćmy do śrubokrętu. Można go użyć chcąc zauważyć zwierzęta, które są małej wielkości 🐜, bądź ciężko je wziąć do ręki. Od razu pomyślałam o dżdżownicy 😅, a to dlatego, że boję się ich dotknąć 😅.

Źródło: Fotografia własna

Kombinerkami można ucinać małe gałązki, bądź zrywać liście 🍀 albo trawę. 

Źródło: Fotografia własna

Źródło: Fotografia własna
Jak wiadomo dzieci najlepiej uczą się poprzez własne doświadczenia, dlatego nie zabierajmy im tego, wręcz przeciwnie, dajmy im możliwości, aby mogły eksperymentować. Myślę, że jeszcze ciekawsze byłoby pozostawienie przed dziećmi narzędzi, a one same wymyśliłyby sposób ich wykorzystania 😁. Pomysły dzieci z pewnością mogą zszokować, ale i zauważyć, jak niesamowicie myślą i jak są kreatywni 💥. 

Jak tworzymy wiedzę? Jak doprowadzić do tego, aby wiedza pozostała w głowie?

Wszystko zaczyna się od ....danych. Dane, które rozumiemy przekładają się na wniosek, przez co staje się informacją. Natomiast układ powiązanych ze sobą, spójnych informacji tworzy wiedzę, a stąd już prosta droga do mądrości 😇. A to dlatego, że mądrość to umiejętność wykorzystania posiadanej wiedzy i przełożenie jej na działanie, czyli praktyka 😏.

W dużym uproszczeniu:

Dane --- Informacja --- Wiedza --- Mądrość 

Po dzisiejszych zajęciach:

  • dopełniłam dotychczasową wiedzę o wykorzystaniu różnego rodzaju narzędzi w nietypowy sposób 😉
  • dowiedziałam się jak powstaje wiedza oraz bardzo potrzebna cecha - mądrość 😏.

Kolejna część wykładu, pojawi się szybciej niż zwykle 😎.
Tymczasem się żegnam.

Do zobaczenia! 😁
Ania od nauczania 📒

P.S. Prawie zapomniałam się pochwalić, jaki piękny okaz zauważyłam, robiąc zdjęcia. Zobaczcie sami! 😍

Źródło: Fotografia własna


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wzloty i upadki - drobiazgowa refleksja 💣💥🔥💖

Źródło: fotografia własna Witajcie 👀,  dzisiaj trochę bardziej refleksyjnie niż dotychczas 😊. Zawsze zastanawiało mnie, dlaczego Pan Profesor, na wykładzie, opowiadał o różnych, dziwnych zestawieniach typu: sok z tulipanów czy zupa z pokrzywy. Jakiś czas temu znalazłam na to odpowiedź, ale uwierzycie, że zastanawiałam się nad tym od samego początku, a odpowiedź znalazłam na końcu? 😆. Dzięki temu, że jest to nietypowe i oryginalne lepiej się zapamiętuje. Często, wiedza z wykładów, po nauce, szybko ulega zapomnieniu. Jednak, takie powiązania pamiętam do dzisiaj 😅. Jestem żywym dowodem na to, że im uczenie się jest bardziej dziwne, tym bardziej skuteczne 😎.  Gdy, jeszcze niedawno uczyłam się do egzaminu z innego przedmiotu, zdecydowanie lepiej działała na mnie nauka na zewnątrz. Starałam się unikać przebywania tylko w jednym miejscu. Najczęściej wybierałam różne miejsca na łonie natury, czy nawet w pomieszczeniu, podczas przebywania z innymi. Było parę takich sytuacji, w któ...

Granice zapamiętywania❓🌀🐚 (WYKŁAD 12 - 22.05.23)

Źródło: Pinterest Witajcie, dzisiaj zacznę od czegoś oczywistego w nieoczywisty sposób 😎, czyli prawie jak zwykle 😉. Mianowicie, słuchacze  wykładów zapamiętują informacje z początku wykładów, jak i z ich zakończenia. Myślę, że nikogo tym nie zaskoczę 😏. Mogę potwierdzić osobiście, że tak jest 😅. Jeśli nie zapiszę sobie głównych informacji, dzięki, którym potem sobie je przypomnę, to ich nie zapamiętam 😞. Jednak ma to swoją nazwę - efekt początku i końca .   Dlatego też wykładowcy starają się, aby przekazywane informacje były interesujące i angażujące słuchaczy za pomocą różnych form, np. prezentacji multimedialnych czy filmów 🎥. Idąc dalej tym tokiem myślenia 💭, można dojść do wniosku, że s łyszymy 👂 połowę tego co się do nas mówi. Interpretujemy 🙉 połowę z tego co słyszymy. Rozumiemy 🙈połowę z tego co interpretujemy, a pamiętamy połowę z tego co rozumiemy. Wszystko dzieli się na połowy. Niby proste, a jednak skomplikowane i jednocześnie zakręcone 😎. Źródło: Gra...

Czyżby hazard? 🎮🎲🙉 (WYKŁAD 10 - 08.05.23 część 1)

Źródło: Pinterest Witajcie Moi Drodzy 😎,  dzisiaj temat lekki i przyjemny. Czy mam na myśli hazard? Ależ skąd 😉. Skoro mowa o hazardzie, to i na myśl przychodzą karty 🎴. Dochodząc do jeszcze bardziej ogólnego wniosku jest to gra 🎮. I właśnie to miałam na myśli, więc nie martwcie się 😇. Gdy dowiedziałam się, aby przynieś gry na zajęcia o tematyce przyrodniczej, bardzo się ucieszyłam, wiedziałam już, że będziemy grać 🎲, byłam bardzo podekscytowana. Nie dosyć, że gra jest formą, bardziej powiedziałabym zabawy, to jeszcze rozwija komunikacje społeczne . Prawie każda gra rozwija pewne kompetencje 😍. Na przykład: WARCABY 🙾 - uczą logicznego myślenia 😏. PAŃSTWA,  MIASTA - uczy szybkiego kojarzenia, nazw miejscowości, państw oraz innych kategorii wybranych już wg uznania 😎. GRA W GUMĘ - najbardziej pamięta to moje pokolenie. Był niesamowity szał, gdy do gry weszła guma. Poza tym rozwija ruchowo, co jest w dzisiejszych czasach bardzo ważne, przez co nie trzeba też zmuszać ...