Przejdź do głównej zawartości

Smoki w zwierciadle 🐉 oraz genetyczne figle 👪 (WYKŁAD 3 – 06.03.23)

 Dzisiejsze zajęcia były o smokach. Słysząc to poczułam się jak w świecie Fantasy, bo przecież o czym tu mówić? Jednak okazuje się, że można wysuwać wiele wniosków na ich temat.

Źródło: Pinterest

Smoki 🐉

Czy próbowaliście kiedyś zakwalifikować smoka do jakiejś grupy? Nie martwcie się, ja też nie 😅. Z drugiej strony, jak można zakwalifikować zwierzę, którego się nigdy na oczy nie widziało. Chociaż to nie sprawia, że nie można go nigdzie zakwalifikować. Smoki znamy tylko z bajek i opowiadań, a także legend. W wyobraźni, każdego, smok może się różnić wyglądem. Jednak smok kojarzy się z grubą skórą, a jak gruba skóra to i zimna krew, tak jak w przypadku gadów. Z bajek wiadomo też, że wykluwają się z jajek, więc jak to w końcu jest – smoki to gady czy ptaki Jak to ptak? Przecież ptaki mają skrzydła. Niektóre smoki mają skrzydła, ale czy to znaczy, że potrafią latać?



Źródło: Pinterest
Tak naprawdę “skrzydła” u smoka to tak jak element ubrania u człowieka. Służy termoregulacji.  

Smoki mają także na grzbiecie dziwne płaty, do czego one mogą służyć? Pierwsza moja myśl, żeby nikt ich nie ujeżdż 😆, tak wiem, tak samo abstrakcyjna, jak sam temat 😂. Może być również narzędziem do obrony przed innymi 



Źródło: Pinterest

Czy smok to dinozaur? Czy smok się różni czymś od dinozaura? Co myślicie na ten temat? Ciekawa jestem Waszych refleksji. 


Źródło: Pinterest


Kolejne istotne pytanie – czy smoki zieją ogniem? 🔥 

Myślę, że byłoby to możliwe, ale tylko w przypadku, kiedy pokarm im zaszkodzi. Okazało się, że może to być skutek uboczny zwierząt, które są roślinożercami, bo smoki są prawda? 


 

Czy mogły one zjadać piękne dziewice? 

Jeżeli są roślinożercami, to odpowiedź jest logiczna, ale czy rycerzy mogły zjadać? Zaskoczę Was, mogły, a dlaczego? Nie dla człowieka, a dla metalu, który znajduje się w zbroi, dziwne prawda? Ten właśnie metal pomógłby wykrzesać ogień.



Źródło: Pinterest


 

Dragonflies 

Czy zastanawialiście się kiedyś, czy istnieją smoki, które nie są smokami? Brzmi absurdalnie? 😜 A jednak istnieją, chodzi o …. ważki. Nazywają się one dragonflies, a jednak nie smokami. Można je spotkać nad wodą. Nieraz, kiedy łowiłam ryby, zastanawiałam się co to tak lata nad wodą i jej dotyka. Teraz już znam odpowiedź 😁 


Źródło: Pinterest




Źródło: Pinterest



Czy kobieta jest w stanie urodzić cudze dziecko, nie wiedząc o tym?  

Kiedy usłyszałam to pytanie, zaśmiałam się, przecież to jest niemożliwe - pomyślałam 😂😆. Jednak, kiedy dowiedziałam się prawdy, byłam w szoku, w jaki sposób natura płata figle 😲. Otóż, kiedy u matki jeden jajnik jest uszkodzony to zostaje on zregenerowany DNA siostry. Wtedy istnieje, właśnie,👪👪 prawdopodobieństwo urodzenia dziecka z DNA siostry. Dotyczy to każdego, kto ma rodzeństwo. Dlatego też, kiedy mamy starsze rodzeństwo, zdarza się, że mamy z nim silną więź

Źródło: Pinterest

 

Teraz trochę o przyszłości  genetycznej

Istnieje możliwość, że w przyszłości będzie można dokonywać zmiany genów nienarodzonego jeszcze dziecka. Można będzie pozwolić na edycję genów, aby usunąć geny powodujące ciężkie choroby, ale też zmienić kolor oczu, tylko czy naprawdę tego chcemy? Ingerować w naturę stworzenia człowieka? 

 

W jaki sposób można wykorzystać dzisiejszy temat do zajęć z dziećmi?  

Przykład smoka wspaniale pokazuje, że w przyrodzie wszystko ze sobą jest powiązane i jedno wynika z drugiego. Jest to dobra forma na odkrywanie przyrody, a będzie to jeszcze atrakcyjniejsze, bo przecież odbędzie się to za pomocą smoka 😊. Oczywiście, można przeprowadzić to za pomocą innych zwierząt, ale najpierw należy to skrupulatnie przemyśleć.  🐉

 

Źródło: www.krokotak.com



Po dzisiejszych zajęciach: 

  • zastanowiłam się nad istnieniem smoków oraz dinozaurów 🐲, 
  • zaczerpnęłam wiedzy na temat smoków, które nie są smokami ,  
  • dowiedziałam się, że w przyszłości będzie istniała możliwość zmiany genów nienarodzonego dziecka, 
  • dowiedziałam się, że w przyrodzie wszystko jest ze sobą powiązane, bo gdyby tak nie było, to każdy funkcjonowałby sam dla siebie, przez co zapanowałby chaos w świecie natury 👪. 

Kolejny wpis już za tydzień 😉
Ania od nauczania  📒

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wzloty i upadki - drobiazgowa refleksja 💣💥🔥💖

Źródło: fotografia własna Witajcie 👀,  dzisiaj trochę bardziej refleksyjnie niż dotychczas 😊. Zawsze zastanawiało mnie, dlaczego Pan Profesor, na wykładzie, opowiadał o różnych, dziwnych zestawieniach typu: sok z tulipanów czy zupa z pokrzywy. Jakiś czas temu znalazłam na to odpowiedź, ale uwierzycie, że zastanawiałam się nad tym od samego początku, a odpowiedź znalazłam na końcu? 😆. Dzięki temu, że jest to nietypowe i oryginalne lepiej się zapamiętuje. Często, wiedza z wykładów, po nauce, szybko ulega zapomnieniu. Jednak, takie powiązania pamiętam do dzisiaj 😅. Jestem żywym dowodem na to, że im uczenie się jest bardziej dziwne, tym bardziej skuteczne 😎.  Gdy, jeszcze niedawno uczyłam się do egzaminu z innego przedmiotu, zdecydowanie lepiej działała na mnie nauka na zewnątrz. Starałam się unikać przebywania tylko w jednym miejscu. Najczęściej wybierałam różne miejsca na łonie natury, czy nawet w pomieszczeniu, podczas przebywania z innymi. Było parę takich sytuacji, w któ...

Granice zapamiętywania❓🌀🐚 (WYKŁAD 12 - 22.05.23)

Źródło: Pinterest Witajcie, dzisiaj zacznę od czegoś oczywistego w nieoczywisty sposób 😎, czyli prawie jak zwykle 😉. Mianowicie, słuchacze  wykładów zapamiętują informacje z początku wykładów, jak i z ich zakończenia. Myślę, że nikogo tym nie zaskoczę 😏. Mogę potwierdzić osobiście, że tak jest 😅. Jeśli nie zapiszę sobie głównych informacji, dzięki, którym potem sobie je przypomnę, to ich nie zapamiętam 😞. Jednak ma to swoją nazwę - efekt początku i końca .   Dlatego też wykładowcy starają się, aby przekazywane informacje były interesujące i angażujące słuchaczy za pomocą różnych form, np. prezentacji multimedialnych czy filmów 🎥. Idąc dalej tym tokiem myślenia 💭, można dojść do wniosku, że s łyszymy 👂 połowę tego co się do nas mówi. Interpretujemy 🙉 połowę z tego co słyszymy. Rozumiemy 🙈połowę z tego co interpretujemy, a pamiętamy połowę z tego co rozumiemy. Wszystko dzieli się na połowy. Niby proste, a jednak skomplikowane i jednocześnie zakręcone 😎. Źródło: Gra...

Czyżby hazard? 🎮🎲🙉 (WYKŁAD 10 - 08.05.23 część 1)

Źródło: Pinterest Witajcie Moi Drodzy 😎,  dzisiaj temat lekki i przyjemny. Czy mam na myśli hazard? Ależ skąd 😉. Skoro mowa o hazardzie, to i na myśl przychodzą karty 🎴. Dochodząc do jeszcze bardziej ogólnego wniosku jest to gra 🎮. I właśnie to miałam na myśli, więc nie martwcie się 😇. Gdy dowiedziałam się, aby przynieś gry na zajęcia o tematyce przyrodniczej, bardzo się ucieszyłam, wiedziałam już, że będziemy grać 🎲, byłam bardzo podekscytowana. Nie dosyć, że gra jest formą, bardziej powiedziałabym zabawy, to jeszcze rozwija komunikacje społeczne . Prawie każda gra rozwija pewne kompetencje 😍. Na przykład: WARCABY 🙾 - uczą logicznego myślenia 😏. PAŃSTWA,  MIASTA - uczy szybkiego kojarzenia, nazw miejscowości, państw oraz innych kategorii wybranych już wg uznania 😎. GRA W GUMĘ - najbardziej pamięta to moje pokolenie. Był niesamowity szał, gdy do gry weszła guma. Poza tym rozwija ruchowo, co jest w dzisiejszych czasach bardzo ważne, przez co nie trzeba też zmuszać ...