Przejdź do głównej zawartości

Co nieco nie tylko o moim początku, ale i o początku komunikacji (WYKŁAD 1 - 20.02.23)

Witajcie, 

studiuję Pedagogikę Przedszkolną i Wczesnoszkolną na Uniwersytecie Warmińsko- Mazurskim.  W przyszłości chciałabym zostać nauczycielem. Obecnie jestem na 2 roku, niedawno rozpoczął się kolejny semestr, a wraz z nim przedmiot nazywany edukacją społeczno-przyrodniczą. Propozycją zaliczenia przedmiotu był dziennik refleksji, w którym można podzielić się głębokimi przemyśleniami na temat omawiany wcześniej na przedmiocie. Z jednej strony uważałam, że to ciekawy pomysł. Jednakże miałam nieco inne wyobrażenie. Sądziłam, że będzie to w formie papierowej, aczkolwiek w dzisiejszych czasach większość przerzuca się na technologię, aplikacje i tym podobne, więc nic dziwnego, że dziennik refleksji powinien być "w nowoczesnej wersji". Jako że nie mam zbyt dużego doświadczenia w zakładaniu i prowadzeniu bloga stwierdziłam, że zrezygnuję. Aczkolwiek pewnego wieczoru naszło mnie na przemyślenia, więc postanowiłam, że napiszę, a co mi tam 😅 

Do tej pory mieszkałam na wsi, więc przyroda była dla mnie codziennością, aż tak bardzo nie zwracałam uwagi na zmiany jakie zachodzą. Jednakże od kiedy studiuję oraz mieszkam w dużym mieście, zaczęło mi brakować przyrody. Do tej pory nie zdawałam sobie sprawy w jaki uspokajający sposób na mnie oddziaływuje. Przez brak kontaktu z naturą postanowiłam chodzić na spacery, aczkolwiek jeszcze nie znałam zbyt dobrze takiego ustronnego miejsca. Jednak niedaleko był las, do którego postanowiłam zajrzeć. Po tym spacerze stwierdziłam, że będą one moją codziennością i chwilą dla siebie. Dzięki spacerom mogłam zapomnieć o codziennym życiu i zachwycać się wytworami natury. Teraz już rozumiem innych ludzi i powody, dla których właśnie obcują z przyrodą. Sami spójrzcie jak piękna potrafi być.  



Źródło: Fotografia własna

Źródło: Fotografia własna

Źródło: Fotografia własna


 

Tematyka zajęć  

Zanim jeszcze rozpoczęłam przedmiot, po przeczytaniu samej jego nazwy, nie spodziewałam się niczego wyjątkowego, jednakże muszę przyznać, że dał mi on nadzieję na poznanie przyrody, ale i społeczeństwa w ciekawy, intrygujący sposób.  

Na pierwszych zajęciach dowiedziałam się w jaki sposób społeczeństwo i wzajemna komunikacja zmieniało się z czasem. Już w dawnych czasach uważano, że człowiekowi są potrzebni do życia inni ludzie. Poniekąd sama nie raz się o tym przekonałam, kiedy ani nie wychodziłam choćby po zakupy, nie mówiąc już o wyjściu ze znajomymi. Ciężko jest nie komunikować się z innymi, człowiek czuję się gorzej, coraz bardziej stroni od ludzi i zaczyna się zmieniać. Nawet jeżeli utrzymuje kontakt poprzez media społecznościowe to nie zastąpi spotkań na żywo. Potem ciężko jest wrócić do tak zwanej "normalności społecznej".  

 

Źródło: Bank obrazów programu Word

 

Źródło: Bank obrazów programu Word



Profesor wspomniał także, że jeżeli nauczyciel nie będzie kreatywny, z powodu rozwoju nowych technologii i sztucznej inteligencji, w przyszłości utrzymają się tylko w zawodzie nauczyciele, którzy są kreatywni. Zdecydowanie się z tym zgadzam. Jednakże, czy istnieje taka możliwość, aby ten zawód całkiem wyginął. Osobiście nie wyobrażam sobie, aby w zupełności roboty miały zastąpić nauczycieli w pracy, ewentualnie mogłyby służyć jako pomoc w pracy, ale nie zastępstwo. Chociaż, czy osoby, które kiedyś żyły w czasach, kiedy telefon był czymś niezwykłym i nowym wyobrażały sobie, że niedługo potem staną się one nieodzownym elementem życia człowieka? Jednocześnie można zadać sobie pytanie czy sztuczna inteligencja ułatwia nam życie czy je może utrudnia?

 

Źródło: Bank obrazów programu Word

 

 

Co chciałabym osiągnąć 

Dzięki zajęciom z tego przedmiotu chciałabym się więcej nauczyć i dowiedzieć o przyrodzie jak i społeczeństwie, aby potem dzięki zdobytej wiedzy, pomagać dzieciom lepiej zrozumieć otaczający świat w nietypowy sposób, który zapadnie im w pamięci.  Mam nadzieję, że ten blog pomoże innymi, ale również mi, kiedy w przyszłości będę już pracowała i potrzebowała inspiracji.  

 

Po kolejną dawkę wiedzy zapraszam już w niedługim czasie, będzie trochę fizyki i astronomii wraz z propozycją eksperymentów. 

 

Ania od nauczania 📒


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wzloty i upadki - drobiazgowa refleksja 💣💥🔥💖

Źródło: fotografia własna Witajcie 👀,  dzisiaj trochę bardziej refleksyjnie niż dotychczas 😊. Zawsze zastanawiało mnie, dlaczego Pan Profesor, na wykładzie, opowiadał o różnych, dziwnych zestawieniach typu: sok z tulipanów czy zupa z pokrzywy. Jakiś czas temu znalazłam na to odpowiedź, ale uwierzycie, że zastanawiałam się nad tym od samego początku, a odpowiedź znalazłam na końcu? 😆. Dzięki temu, że jest to nietypowe i oryginalne lepiej się zapamiętuje. Często, wiedza z wykładów, po nauce, szybko ulega zapomnieniu. Jednak, takie powiązania pamiętam do dzisiaj 😅. Jestem żywym dowodem na to, że im uczenie się jest bardziej dziwne, tym bardziej skuteczne 😎.  Gdy, jeszcze niedawno uczyłam się do egzaminu z innego przedmiotu, zdecydowanie lepiej działała na mnie nauka na zewnątrz. Starałam się unikać przebywania tylko w jednym miejscu. Najczęściej wybierałam różne miejsca na łonie natury, czy nawet w pomieszczeniu, podczas przebywania z innymi. Było parę takich sytuacji, w któ...

Granice zapamiętywania❓🌀🐚 (WYKŁAD 12 - 22.05.23)

Źródło: Pinterest Witajcie, dzisiaj zacznę od czegoś oczywistego w nieoczywisty sposób 😎, czyli prawie jak zwykle 😉. Mianowicie, słuchacze  wykładów zapamiętują informacje z początku wykładów, jak i z ich zakończenia. Myślę, że nikogo tym nie zaskoczę 😏. Mogę potwierdzić osobiście, że tak jest 😅. Jeśli nie zapiszę sobie głównych informacji, dzięki, którym potem sobie je przypomnę, to ich nie zapamiętam 😞. Jednak ma to swoją nazwę - efekt początku i końca .   Dlatego też wykładowcy starają się, aby przekazywane informacje były interesujące i angażujące słuchaczy za pomocą różnych form, np. prezentacji multimedialnych czy filmów 🎥. Idąc dalej tym tokiem myślenia 💭, można dojść do wniosku, że s łyszymy 👂 połowę tego co się do nas mówi. Interpretujemy 🙉 połowę z tego co słyszymy. Rozumiemy 🙈połowę z tego co interpretujemy, a pamiętamy połowę z tego co rozumiemy. Wszystko dzieli się na połowy. Niby proste, a jednak skomplikowane i jednocześnie zakręcone 😎. Źródło: Gra...

Czyżby hazard? 🎮🎲🙉 (WYKŁAD 10 - 08.05.23 część 1)

Źródło: Pinterest Witajcie Moi Drodzy 😎,  dzisiaj temat lekki i przyjemny. Czy mam na myśli hazard? Ależ skąd 😉. Skoro mowa o hazardzie, to i na myśl przychodzą karty 🎴. Dochodząc do jeszcze bardziej ogólnego wniosku jest to gra 🎮. I właśnie to miałam na myśli, więc nie martwcie się 😇. Gdy dowiedziałam się, aby przynieś gry na zajęcia o tematyce przyrodniczej, bardzo się ucieszyłam, wiedziałam już, że będziemy grać 🎲, byłam bardzo podekscytowana. Nie dosyć, że gra jest formą, bardziej powiedziałabym zabawy, to jeszcze rozwija komunikacje społeczne . Prawie każda gra rozwija pewne kompetencje 😍. Na przykład: WARCABY 🙾 - uczą logicznego myślenia 😏. PAŃSTWA,  MIASTA - uczy szybkiego kojarzenia, nazw miejscowości, państw oraz innych kategorii wybranych już wg uznania 😎. GRA W GUMĘ - najbardziej pamięta to moje pokolenie. Był niesamowity szał, gdy do gry weszła guma. Poza tym rozwija ruchowo, co jest w dzisiejszych czasach bardzo ważne, przez co nie trzeba też zmuszać ...